![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
Tillbaka från de döda
Reg.datum: feb 2005
|
Få dokumentärer debatteras innan de ens har visats. Den här filmen som kommer visas ikväll har legat färdigklippt runt ett år men man har inte vågat visa den.
Temat under kvällen är media och om media är rättvis. Det vore kul med en diskussion om filmen och eventuella journalistiska övertramp. Om någon vill diskutera skuldfrågan kan man ju starta en tråd om det under juridikforumet.
|
|
|
#2 |
|
Ölälskare
|
Synd att dom visar programet under pågående ishockey VM
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tillbaka från de döda
|
Bra poäng, den hade jag helt glömt borg. Frågan är om inte det är medvetet? Med tanke på att de inte verkar sådär jätteintresserade av att visa filmen.
|
|
|
#4 |
|
återvändare
Reg.datum: apr 2005
|
En efterlängtad dokumentär. Skulle vara väldigt intressant att se. Tyvärr kommer jag att missa den. Någon som vet om den går i repris? Eller som kan banda den och slänga ut den på pirate-bay..?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Tillbaka från de döda
|
Citat:
Finns för övrigt ett intressant arbete om hur media har hanterat fallet Da Costa att ladda ner här.
|
|
|
|
#6 |
|
~~~~ ><((((°> ~~~~
|
Filmen ska absolut ses. Som lite kuriosa, kan jag nämna att jag har en arbetskamrat som under 80-talet hade obducenten som husläkare.
Det jobbiga med det här fallet, är att många vill ha det till att handla om så oerhört mycket mer än själva skuldfrågan. De har säkert rätt i att detta styckmord visar på ett gränslöst kvinnohat. Men det kan inte på något vis få avgöra skuldfrågan när det gäller just läkaren och obducenten. Det kan fortfarande vara någon helt annan som är skyldig.
|
![]() |
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|