![]() |
|
|
#21 |
|
Doyen
Reg.datum: apr 2005
|
Dom friades för mordet. Styckningen påstods dom ha utfört men dömdes inte för det eftersom brottet var preskribierat. Det uppstod ett moment 22 när dom inte kunde ansöka om resning beträffande påståendet om styckningen eftersom dom inte var dömda för den. Det var ju ett allmänt uttalande av domstolen och inte en formell anklagelse.
Här är en hemsida om fallet. http://www.mediemordet.com/boken.html Juridiskt ombud är Anders Agell, professor emeritus i civilrätt i Uppsala. Här är ett pressmeddelande ang. hans resningsansökan från 2003 inkl. en kort beskrivning av ärendet. http://www.mediemordet.com/resningsansokan-agell.html |
|
|
|
|
|
#22 | |||
|
Banned
Reg.datum: mar 2005
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Tillbaka från de döda
Reg.datum: feb 2005
|
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#24 | |
|
Doyen
Reg.datum: apr 2005
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Tillbaka från de döda
|
Citat:
|
|
|
|
#28 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Tillbaka från de döda
|
Menar Jan Guillou att Lars Borgnäs är "Frimurare"?
Citat:
Han är i så fall inte ensam om teorin att frimurarintressen är inblandade. Citat:
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
Tänk på att frimurarna störtade tyska kejsardömet 1918. Man bör inte underskatta deras makt.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tillbaka från de döda
|
Det är så många intressen i det här att det är svårt att skilja på de verkliga och overkliga.
Ska man lista dem i trolig kraft har vi * Media och lösnummerfaktorn * Kraften och ondskan som kan spira från en försmådd kvinna * Karriärsugna jurister * Feminism/antifeminism * (Frimurare och judar)
|
|
|
#33 | |
|
Tillbaka från de döda
|
Citat:
|
|
|
|
#34 |
|
Banned
|
Diesen har väl svängt 180 grader sedan han yttrade det där?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Tillbaka från de döda
|
Citat:
Om han tycker att vissa människor inte ska ha rätt till en försvarare har han ju missat hela poängen med ett rättsväsende, han måste utöver det ha missat en hel del extra.
|
|
|
|
#36 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banned
|
Bo Larssons fall har ungefär samma absurda förtecken som da Costa-fallet: hans dotter berättade en massa absurditeter om ritualmord, hemliga bordeller i småstäder i Sydsverige, kannibalism etc, varvid en falsk psykolog intygade att flickan talade sanning...fast Bo Larsson och en bekant till honom åkte in på åtta respektive fem år istället för att klara sig så "lindrigt" som de båda läkarna gjorde.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tillbaka från de döda
|
Ja det fallet följde jag också. Där vill jag minnas att Hannes Rådstams film faktiskt fälldes av (nämnden jag glömt namnet på, pressetiska nämnden kanske???).
Men skillnaden här är att journalisten inte går in och gör juristernas arbete inför rättegången och förstör en eventuell utredning. Istället gör han en undersökning av om en eventuell rättegång och bevisen som framlagts och av rätten godtagits verkligen är rimliga. Han gör iofs en massa arbete som polis och försvarare borde ha gjort långt innan men han riskerar aldrig att förstöra en utredning på det sättet som gjordes av journalister i fallet med de två läkarna.
|
|
|
#39 |
|
Banned
|
http://193.10.144.135/(1xrt0tiijte0l...aspx?Id=210341
Lars Krantz har koppling till en av våra debattörer...! Först frimurare, sen min favvostranger på DH: |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tillbaka från de döda
|
Han kanske har ett script på sin hemsida så att han kan se referrers.
Killen är cool iaf.
|
![]() |
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|