Visa fullständig version : Bildt och islamfrågan (J)
Herman vR
2006-10-21, 16:31
Kan vi låta bli att moralisera över oljehandeln och de som är involverade? Vi vet ju alla att västerlänningen inte är att beredd att betala ett rättvist pris oljan. För då skulle ju "araberna" bli för starka och ta över. Istället tillsätter vi våra egna vasallstater där som kan anpassa utbudet efter vår efterfrågan istället för att anpassa utbudet efter det som ger högst lönsamhet.
Dessutom vet vi att visst västligt engagemang i vissa länders olja och gas kan gagna världsfreden. USA skulle inte kunna bomba ett land om det visste att vitala oljeintressen från mäktiga konkurrenter stod på spel.
Vad Bildts oljeaffärer beträffar så är det bara hälsosamt för svensk neutralitet, alliansfrihet och utrikspolitik. Tidigare sprang Carl Bildt Pantagons och Natos ärenden i svensk politik. Nu kan hans oljeaktieportfölj och ryska engagemang uppväga hans transatlantiska band till det minst lika korrupta och maffiastyrda Amerika. Bildt håller på att hamna i samma läge som Olof Palme, om han inte redan har gjort det. Dessutom är europeisk-svensk utrikspolitik just nu ytterst fokuserad på vad som händer i Iran, Irak, Turkiet, Palestina och Libanon.
ZOG vill helt enkelt hindra Sverige att åter hamna på den kurs som Palme slog in på. Det är en nationell plikt att ge Bildt en chans och att inflytelserika organisationer i MÖ-frågor (bl a libanesiska Hezbollah, Hamas, islamiska Jihad i Palestina) kan komma till tals och ha med honom i seriösa samtal.
Vad som dessutom talar för Bildt (trots allt) är att han faktiskt har agerat för en allmän rättssäkerhet i landet, då han inte motsatte sig att Ahmed Rami arrangerade sin "antisionistiska konferens" i Stockholm (tror det var ungefär såhär års för 14 år sen). Bildt menade (i likhet med dåvarande polischef Björn Eriksson) att man inte kan döma någon på förhand för ett brott som inte är begånget.
Ernst Jünger
2006-10-22, 23:57
En anmärkningsvärd grej med Bildt är att han har gravt missbildade öron. Titta på bilden ovan om ni inte tror mig.
Bildt kommer undan med sin överklassattityd trots att han har ett par gravt missbildade öron. De ligger verkligen i blickfånget.
Det är som att en tjej skulle bete sig som om hon var grymt snygg medans hon i själva verket såg för taskig ut.
En anmärkningsvärd grej med Bildt är att han har gravt missbildade öron. Titta på bilden ovan om ni inte tror mig.
Nu ser jag iofs ingen bild ovan, men jag vet ju hur han ser ut, så jag kan inte annat än ge dig rätt på den punkten. Det var nog det verkliga dräparargumentent, eller...
Ernst Jünger
2006-10-23, 03:43
Inget dräpargument, bara en sak jag märkt.
F.ö. är din avatar ful. Jag skulle aldrig lita på en person med ett sådant gravt underbett.
Du skulle inte lita på Agent Smith i The Matrix? Det gör dig unik, hoho.
För det är väl Agent Smith?
Men börjar han inte se ut lite som Palme? :eek:
523
Dom kanske är släkt.
Möbeljuden Levins ättlingar
Ätterna Alströmer, Aminoff, Bildt, Björkenheim, Brakel, Cedercreutz, Cronhjelm, Cronstedt, Ekenstjerna, Engelhardt, Estlander, Falkenberg, Funck, Gyllenhammar, von Haartman, Hahr, (von) Hedenberg, Ihre, Montgomery Möllersvärd, Nordensvan, Ramsay, Rehbinder, Ribbing, Ridderstad, Roos af Hjälmsäter, von Schinkel, af Schmidt, Silfverstolpe, Sköldebrand, Stjernsvärd, Walleen, Wahren, von Wendt, von Willebrand, Åkerhjelm, ?af Ålderstam?, m. fl
(Semi-Gotha, 1939)
http://www.radioislam.org/historia/semigota/index.htm
Marcus Karlsson
2006-10-23, 22:31
Dom kanske är släkt.
Möbeljuden Levins ättlingar
Ätterna Alströmer, Aminoff, Bildt, Björkenheim, Brakel, Cedercreutz, Cronhjelm, Cronstedt, Ekenstjerna, Engelhardt, Estlander, Falkenberg, Funck, Gyllenhammar, von Haartman, Hahr, (von) Hedenberg, Ihre, Montgomery Möllersvärd, Nordensvan, Ramsay, Rehbinder, Ribbing, Ridderstad, Roos af Hjälmsäter, von Schinkel, af Schmidt, Silfverstolpe, Sköldebrand, Stjernsvärd, Walleen, Wahren, von Wendt, von Willebrand, Åkerhjelm, ?af Ålderstam?, m. fl
(Semi-Gotha, 1939)
http://www.radioislam.org/historia/semigota/index.htm
Ser att du inte har legat av dig Turner, du hittar alltid juden bakom allt.
Ser att du inte har legat av dig Turner, du hittar alltid juden bakom allt.
Ja, såna vingmuttrar passerar inte obemärkta.
Vissa rasmärken tenderar förstärkas med stigande ålder. För att citera en kosher källa:
persons who do not have the Jewish expression in their youth acquire it more and more as they grow from middle to old age.
("Types, Anthropological", Jewish Encyclopedia 1901-1906),"
Herman vR
2006-10-24, 14:27
Två moderata riksdagsmän, nationalekonomiprofessorn och ekonomie doktorn Hugo Hegeland och ekonomie doktorn Björn von der Esch, hade liksom jag krävt en flytande krona. Fil stud Carl Bildt såg till att sparka dem ur riksdagen!
Nu, 11 år senare, uppträder de huvudansvariga för vårt ekonomiska Poltava med Bildt i spetsen och lovar jungfrur i paradiset om vi binder kronan till euron i EMU. En majoritet av direktörerna är för EMU, heter det. Men de var för ”den enda vägens politik” också, med få undantag, t ex Modos vd Bernt Löf. Nu varnar Sandviks vd Lars Pettersson för vad en EMU-anknytning kan få för följder. Direktörerna – storgubbarna från Stockholm, som man sa i min norrländska barndom – har beviljat sig själva 70 procent högre förmåner på fem år! Hur kan de vara så säkra på att andra löntagare skall visa mera återhållsamhet bara för att vi binder kronan till EMU?
Bengt Dennis, fixa biljett åt Dig, Carl Bildt, Allan Larsson, Bo Lundgren, Anne Wibble, Lars Jonung och den där Hans T:son Söderström och allt vad de heter på nästa kärra till Paraguay.
Det skall vara enkel biljett och i turistklass!
Tomas Fischer
Exemplet Spendrup visar att den fiffige redan nu kan placera sina tillgångar, fullt lagligt, i utlandet och undgå svensk förmögenhets- och arvsbeskattning. Om Sverige går över till euron behövs ingen fiffighet för att föra ut pengar. De kommer att flyta ut mycket fortare än ölet och spriten flyter in.
Detta säger väl allt? till och med Högerkommunisten Gideon bör säga allah akbar.
Ord och inga visor. Som om ärkeängeln hade läst upp anklagelseakten på domens dag inför Skaparen.
Ahsantom, Barak-Allaho-fik, broder. Som man brukar säga på muslim-arabiska forum. Själv saknar jag ord.
Nu får kyssa mig på kinden och gratta mig, van Heden. :mrcool:
G i d e o n
2006-10-24, 17:58
"ÄNTLIGEN HAR en stor tidning granskat Sveriges nye utrikesminister. Expressens ledarsida och Dilsa Demirbag-Sten på kultursidan har bland annat sammanfattat Carl Bildts likgiltighet inför serbernas folkmord på Balkan.
Men också på ett annat viktigt område bör Bildt belysas. Första gången jag själv insåg att dåvarande moderatledaren hade en kylig inställning till det judiska var 1991"
Så inleds Per Ahlmarks senaste krönika (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=582918&previousRenderType=2) i DN. Den får bli mitt bidrag till den fåniga diskussionen om Carl Bildts judiskhet.
Vanheden
2006-10-24, 18:33
Grattis för den! hört talas om partisk? inte? Per Almark o Carl Bilt är i samma klass dvs ADLIGA o J**** så är det inte tvillingar som berömmer sig själva?
http://susning.nu/Carl_Bildt
En riktig Påfågel! den första sköts ihjäl av adeln, vem ska skjuta den här Påfågeln?
Vad är det för fel på Bild?
Varför har han aktier i det maffialiknande utpressningsbolaget Gazprom?
Varför håller han på och är verksam i Lundin oil ett kolonialt företag som exploaterar i tredje världen?
:angry:
"ÄNTLIGEN HAR en stor tidning granskat Sveriges nye utrikesminister. Expressens ledarsida och Dilsa Demirbag-Sten på kultursidan har bland annat sammanfattat Carl Bildts likgiltighet inför serbernas folkmord på Balkan.
Men också på ett annat viktigt område bör Bildt belysas. Första gången jag själv insåg att dåvarande moderatledaren hade en kylig inställning till det judiska var 1991"
Så inleds Per Ahlmarks senaste krönika (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=582918&previousRenderType=2) i DN. Den får bli mitt bidrag till den fåniga diskussionen om Carl Bildts judiskhet.
I samma artikel kallar han juden Per Gahrton för "rutinerad antisemit", så vi ska nog inte ta honom så allvarligt.
Herman vR
2006-10-25, 16:24
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=582918&previousRenderType=2
Jag tycker att Per Ahlmark har fått Ahmed Ramis radio Islam på hjärnan. Fast jag tror inte jag är rätt man som kan hjälpa honom.
Dock håller jag fast vid linjen att Ahmed Rami är det bästa som kunde hända svensk politik, sedan gud vet när ....
Han är fortfarande före sin tid, men hunnit utvecklas till en institution. Han har två scenarier att se framemot, ett vänsteralternativ och ett högeralternativ. Han kan bli ledare för en röd-grön national.social.demokratisk arabparti som ersätter dagens hopplöst föråldrade socialdemokratiska arbetarpari. Han är född utanför landets gräns och lever i marginalen (precis som Napoleon, Hitler, Stalin, Kissinger och andra "storsinta ledargestaltet"). Är Lena Hjelm-Wallen tillräcklig framsynt kan hon låta någon förslå honom till kandidat till posten som partiledare.
Dessutom är Rami den enda som verkligen visat sin överlevnadskraft; från kuppen hemma i Marocko, när han togs in (adopterades?) av Palme och Lindh in i SSU och sedan utkastad ur gemenskapen och utsatt för trakasseri, hat och förföljelser av det samhälle som han sökte asyl i. Rami är samtidigt en käftsmäll mot de som kritiserar Palme och Lindh för att ha tagit hit sådana som han. Ramis historia är inte helt olik Oliwer Twist som blev utstött och hamnade i Fagins (j) dåliga rövarsällskap (och blev Sverige ledande expert på judendom och semitism). Men alldeles oavsett hur kronprinsvalet slutar, så han har kvar sin givna position i SAP-aristokratins öfvre värld. Som radarparet Palme-Lindhs naturliga efterträdare.
Rent fysionomiskt och mentalt bär han doktor Goebbels drag; vad han än säger tas för sanning. För att inte tala om bådas gränslösa sinne för humor och de diaboliska leenden som än mer charmar publiken. Ska man ta sossarnas "antirasistiska" paroll "alla ska va med" på allvar så ska han givetvis vara med. Självklart förblir Rami alltjämt de nationellas trumfkort - en "chutzpa" om man så vill - mot den etablerade maktens "strukturella rasism, nazism och antisemitism". Två sätt att förhålla sig till en och samma fråga; antingen vill man ha det fullt ut eller så vill man inte ha det alls!
Men jag vill inte heller utesluta ett borgerligt alternativ. Jag minns att när han fick domen sex månaders fängelse från tingsrätten i hösten 1989, så blev han faktiskt bjuden av Maria Borelius (som visserligen hetsade tillbaka genom att undra hur en modern kvinna överhuvudtaget kan bli muslim?) men ändå gav Rami chansen att utveckla sin syn på saker och ting. Bl a kunde vi höra av Rami att nobelpristagaren Elie Wiesel inte bara var nazist utan också något ännu värre: en terrorist (en epitet som endast är reserverade åt muslimer). Rami döljer inte att han vill förbjuda judendomen som en politisk rörelse, precis som islam är total portförbjuden från politiken. Antingen ska vi tillåta fler politiska religioner än judendom (islam, asatro och wotanism) eller så ska vi inte tillåta någon alls.
Sedan dess kräver skribenterna på Judisk Krönika än fler judiska nobelpristagare som svar på Ramis nedvärderande syn på svenska akademier. Vill Borelius åter hamna på den mediala banan, så är soffprogram med Ahmed Rami ett intressant alternativ. En kupp där Rami kan posera sittande i knäet på henne; till mediedrevets skräckblandande förtjusning. Vi får inte glömma bort att judar och borgerliga toppolitiker ägnar mer tankekraft åt Rami än de ägnar åt pengar, sex, korruption, dekadans, frimureri och statsförvaltning tillsammans. Ahmed Rami är mediesveriges okrönte konung.
Jag tror inte Per Ahlmark (eller Jackobowski) skulle ha något emot att se Ahmed Rami återuppliva sin roll i svensk medial offentlighet. Han har alla förutsättningar i världen att bli en kompromisslösning mellan högern, vänstern och de nationella krafter som är på stark frammarsch.
Vi får inte glömma bort att judar och borgerliga toppolitiker ägnar mer tankekraft åt Rami än de ägnar åt pengar, sex, korruption, dekadans, frimureri och statsförvaltning tillsammans.
Ibland undrar jag hur du är skapt...Hoho!
Vem fan bryr sig om Ahmed Rami, utöver Per Marginaliserad Ahlmark?
Herman vR
2006-10-25, 17:34
Ibland undrar jag hur du är skapt...Hoho!
Den israeliska säkerhetstjänsten Shin Bet, t ex. De vet säkert hur mycket tid borgerliga toppolitiker ägnar åt allt det andra.
sursomfan
2006-10-25, 17:37
Ingen vettig människa alls. Ahmed Rami är så 1989. Herman lever i en fantasivärld och förtjänar ungefär samma tilltro som Vanheden.
Den israeliska säkerhetstjänsten Shin Bet, t ex. De vet säkert hur mycket tid borgerliga toppolitiker ägnar åt allt det andra.
ShinBet har händerna fulla med inre hot (som de är satta att bekämpa).
Ingen borgerlig politiker bryr sig ett skit om Rami. Men fabulera på du, det är kul att du får skriva av dig.
ShinBet har händerna fulla med inre hot (som de är satta att bekämpa).
Ingen borgerlig politiker bryr sig ett skit om Rami. Men fabulera på du, det är kul att du får skriva av dig.
Utom kulturministern?
http://www.debatthuset.com/forums/showpost.php?p=212470&postcount=4
Häng med lite.
Utom kulturministern?
Oh, ja, ett inlägg , för ett år sedan. Jag ber allrasomhemskans om ursäkt. :rolleyes:
Skönt med proportioner...
Liksom: "borgerliga toppolitiker ägnar mer tankekraft åt Rami än de ägnar åt pengar, sex, korruption, dekadans, frimureri och statsförvaltning tillsammans." Perser, puhleaze.
När Björn Olsson gör bort sig säger jag ju till honom, varför dänger du inte till Herman när han överdriver som en arisk sportfiskare?
Khomeini
2006-10-25, 23:24
Ahmed Rami hade nog inte varit mycket om det inte vore för Per Ahlmark.
Herman
Vad gör Ahmed Rami idag?
Herman
Vad gör Ahmed Rami idag?
Skulle ju inte bli förvånad om han postar inlägg på DH under namnet Herman vR. ;)
Herman vR
2006-10-26, 11:22
Herman
Vad gör Ahmed Rami idag?
Vet inte. Tror han far omkring, föreläser, predikar och propagerar för sin sak. Antar att han satsar mera på en nationell kamp än ett andligt nyvaknande.
Senast såg jag honom sommaren 1989 på ambassaden i Lidingö på en sorgeceremoni till minne av Khomeini (som precis hade gått bort). Jag satsade på ande, han på materia.
Herman vR
2006-10-26, 11:26
Ahmed Rami hade nog inte varit mycket om det inte vore för Per Ahlmark.
Ska du säga ... vi som trodde att du var död. :D
Skulle ju inte bli förvånad om han postar inlägg på DH under namnet Herman vR. ;)
Ja lite. Har funderat en del över om inte Herman är Ahmed Rami, och kommit fram til latt så förmodligen inte är fallet (hur jag kom fram till det minns jag inte).
Vad tror du?
Ja lite. Har funderat en del över om inte Herman är Ahmed Rami, och kommit fram til latt så förmodligen inte är fallet (hur jag kom fram till det minns jag inte).
Vad tror du?
Jag tror varken eller, och jag bryr mig sannerligen inte ett smack. Jag skrev bara att jag inte skulle bli förvånad.
sursomfan
2006-10-26, 23:45
Spekulationer om någons identitet får ni ta någon annanstans hur osannolika era teorier än må vara//suris som moderator.
Vad är det för fel med sådana spekualtioner? Förutom att dom är lite off-topic?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.