handdator

Visa fullständig version : Nedladdning som inte fungerar ...

Gois
2008-06-15, 16:59
Jag kommer in på youtube men kan inte klicka på nåt där då min dator plötsligt verkar sakna Adobe Flash Player. JavaScript är helt okej installerat (eller vad det heter).
Meddelande jag får upp: Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.
Lite konstigt att Adobe har försvunnit (jag har inte avinstallerat eller så). Det är andra webbsidor också som jag inte har nån nytta av just nu; där det finns bilder ser jag bara tomma rutor med ett rött kryss uppe i vänstra hörnet.
Nu har jag försökt ladda ner Adobe Flash Player x antal gånger: http://www.adobe.com/shockwave/download/flash/trigger/en/1/index.html
Inte ens det funkar. När jag klickar på "Agree and install now" händer absolut ingenting. Och det blir likadant här: under rubriken på sidan är det en bild? Tom ruta för mig och med ett kryss.

Någon som har en lösning att bjuda mig på?

EDIT: När jag klickat på "Agree and install now" kommer alltså den där tomma rutan upp - och inget mer händer (har suttit och stirrat på skärmen uppåt fyra minuter som längst)

CB
2008-06-15, 17:12
Testa att ta det härifrån: http://www.download.com/Shockwave-Player/3000-12784_4-10004754.html?tag=lst-1&cdlPid=10824094

Gois
2008-06-15, 17:28
Det verkade gå vägen med nedladdningen och när jag trodde att NU kommer det att funka, då kom det upp: "Den här utgivaren är blockerad" och att min dator inte kan ta emot programmet.
Men tack ändå för att du tipsade om annat ställe för nedladdning.

Gois
2008-06-15, 17:31
... men vänta lite nu ... Jag hade Netscape tidigare och tog bort det. Har Firefox nu. Sedan dess har det krånglat med många sajter. Ska kolla om jag installerat Firefox ordentligt.

Gois
2008-06-15, 21:27
helvetesjävlaskitpissgallajagspyrsnartfuckingjävla datorjävel :angry: :angry: :angry:
Snart har jag avinstallerat allt som är möjligt att avinstallera. Funderar allvarligt på att avinstallera mig själv. Nu är jag så förbannad så hjärtat rusar och det dunkar i tinningarna så att det syns utifrån. Ska mörda ihjäl den här förbannade datorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanheden åter
2008-06-15, 23:32
helvetesjävlaskitpissgallajagspyrsnartfuckingjävla datorjävel :angry: :angry: :angry:
Snart har jag avinstallerat allt som är möjligt att avinstallera. Funderar allvarligt på att avinstallera mig själv. Nu är jag så förbannad så hjärtat rusar och det dunkar i tinningarna så att det syns utifrån. Ska mörda ihjäl den här förbannade datorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta det lilla lugna nu , en brandvägg som du har på din dator gillar inte flash player helt enkelt , så nu gör vi om allt igen.

http://www.adobe.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&Lang=Swedish

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi

PS en daglig virusscan gör också susen.

Ta Shock först vid problem.

Även den här.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=333325FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en

DIREWOLF_75
2008-06-15, 23:52
Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.
Det är troligen FEL.

Sådär fick jag häromdan, sen dan efter funkade det igen, sen nån dag senare samma fel igen, och sen vips funkar det hur bra som helst igen. Jag har inte ändrat på nåt under tiden. Utom att skicka felanmälan till idioterna på youtube som inte verkar kunna hålla siten fungerande för alla nätläsare samtidigt.

Edit: Ej att förglömma också är att detta har hänt FLERA gg förut, ibland krånglar det flera veckor, ibland bara nån dag.

Vanheden åter
2008-06-16, 00:00
Hur stark dator har du Gojgoj ? ps lyssna på de här........

http://www.youtube.com/watch?v=wdu0O6oH_4A&feature=related

Lite codex skadar inte.

DIREWOLF_75
2008-06-16, 00:27
Hur stark dator har du Gojgoj ? ps lyssna på de här........

http://www.youtube.com/watch?v=wdu0O6oH_4A&feature=related

Lite codex skadar inte.

Jo codecs kan skada seriöst. Man ska helst aldrig ha mer än EN codecsamling installerad, annars kan de krångla som tusan.

Själv föredrar jag VLC player, inga codecs alls.

Gois
2008-06-16, 09:12
God morgon god morgon!

Jag ska testa Vanheden-trådarna också.
Men, igår avinstallerade jag Adobe Reader och nu funkar det inte att installera det programmet igen, nåt meddelande om att "sidväxlingsfil" saknas.
Underbart - nu kan jag inte öppna pdf-dokument heller.

Jag kan inte tala "datorspråk", så när nån frågar mig om den ena och det andra som har med datorer att göra fattar jag ingenting. Kan bara använda datorer inte förstå dem :)
(Ska ut med hunden nu, sedan frukost, sedan datorn igen, hör av mig ...)

Vanheden åter
2008-06-16, 12:51
Jo codecs kan skada seriöst. Man ska helst aldrig ha mer än EN codecsamling installerad, annars kan de krångla som tusan.

Själv föredrar jag VLC player, inga codecs alls.

Vad vet vi om gojgojs dator ? och operativsystem ? = NOLL så ta det lugnt iställlet , för du kan paja hennes OS o dator.:mrcool:

Så gojgoj vad har du för något elektroniskt envist ? där hemma ?.

Gois
2008-06-16, 13:06
:D Nu pratar du så där konstigt Vanheden. Jag förstår inte vad du säger.
Jag har precis efter TOLV försök och en knytnäve rätt in i burken fått in Adobe Reader igen.
Jag tror i alla fall är det är nåt skumt med JavaScript även fast det står typ att allt är okej och uppdaterat. Nja, nåt skumt där måste det va'.

Men underligt är det att burken inte gör som jag säger förrän jag tar till våld!

Vanheden åter
2008-06-16, 13:07
Om gojgoj bor i Götet ? så kan Vanheden ta en koll på din dator om det är OK för dig.

Har själv råkat ut för det mestta i datorväg hitills.;)

Gois
2008-06-16, 13:10
Gojis bor på två ställen, bland annat i Göteborg, men där roar jag mig bara och flirtar järnet. Datorn är stationär där jag är skriven och hit har du väääääääldigt långt kan säga. Men det var ett mycket trevligt erbjudande. ;)

Vanheden åter
2008-06-16, 13:11
:D Nu pratar du så där konstigt Vanheden. Jag förstår inte vad du säger.
Jag har precis efter TOLV försök och en knytnäve rätt in i burken fått in Adobe Reader igen.
Jag tror i alla fall är det är nåt skumt med JavaScript även fast det står typ att allt är okej och uppdaterat. Nja, nåt skumt där måste det va'.

Men underligt är det att burken inte gör som jag säger förrän jag tar till våld!

Ta shock player först och .net 3.5 sedan Adobe flash player.

Vad är det för operativsystem? win 2000 ? XP ? Vista ? eller pather ? tiger ?
Iris ? eller Linux ? :confused:

Gois
2008-06-16, 13:12
Ta shock player först och .net 3.5 sedan Adobe flash player.
Vad är det för operativsystem? win 2000 ? XP ? Vista ? eller pather ? tiger ?
Iris ? eller Linux ? :confused:
Svarar jag bra om jag svarar Windows XP - för det har jag.

Vanheden åter
2008-06-16, 13:16
Vad för typ av PC ? AMD eller Intel ? och prosessor hastighet ?

PS nu kommer vi snart till instalationen din. :razz:

Sitter själv med en AMD 1 GHZ 1,265 mb ram , o inga problem. ;)

Gois
2008-06-16, 13:51
Nu måste jag säga "pass" för jag fattar inte vad du säger :eh:

Vanheden åter
2008-06-16, 15:44
Nu måste jag säga "pass" för jag fattar inte vad du säger :eh:

Hämta hem EVEREST och se vad du har för något.

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&ps=UE&lang=en

Kollar vad du har och hjälper dig.;) :mrcool:

DIREWOLF_75
2008-06-16, 19:16
Vad vet vi om gojgojs dator ? och operativsystem ? = NOLL så ta det lugnt iställlet , för du kan paja hennes OS o dator.:mrcool:

Så gojgoj vad har du för något elektroniskt envist ? där hemma ?.

Vad vi vet gör detsamma, att installera många codecs på samma dator VET vi tenderar orsaka problem.
VLC player funkar helt utan några codecs installerade.
Men strunt samma, det är troligen inte relevant i sammanhanget.

nåt meddelande om att "sidväxlingsfil" saknas.
GG, har du stängt av Windows växlingsfil(pagefile)?
Högerklick på "den här datorn", "egenskaper", flik "avancerat", "prestandaalternativ"... Där bör det stå nåt under "Virtuellt minne".
Ungefär, du lär väl inte ha Win2K antar jag, men i stort sett samma för XP också.
Växlingsfilen ska INTE vara avstängd, eftersom det hindrar en del program att fungera ordentligt, oavsett om de använder filen alls.
Dock ska man sätta en stor minimumstorlek på den, så man undviker att Windows ändrar storlek på den när den behövs eftersom det är VÄLDIGT långsamt.

Vanheden åter
2008-06-16, 19:21
GG har XP sedan vet vi ej mer............;)

Gois
2008-06-16, 19:41
(...) GG, har du stängt av Windows växlingsfil(pagefile)?
Högerklick på "den här datorn", "egenskaper", flik "avancerat", "prestandaalternativ"... Där bör det stå nåt under "Virtuellt minne".
Ungefär, du lär väl inte ha Win2K antar jag, men i stort sett samma för XP också.
Växlingsfilen ska INTE vara avstängd, eftersom det hindrar en del program att fungera ordentligt, oavsett om de använder filen alls.
Dock ska man sätta en stor minimumstorlek på den, så man undviker att Windows ändrar storlek på den när den behövs eftersom det är VÄLDIGT långsamt.
Nu ska jag testa detta också.
Kan växlingsfilen stänga av sig själv så där hur som helst:confused:
Men nu testar jag det där i alla fall. Återkommer

Gois
2008-06-16, 19:52
Har kollat Virtuellt minne nu:
X (ifyllt) vid "Egen storlek"
Inte ifyllt vid "Storleken bestäms av Windows" eller "Ingen växlingsfil"

Gois
2008-06-24, 09:31
Det verkade gå vägen med nedladdningen och när jag trodde att NU kommer det att funka, då kom det upp: "Den här utgivaren är blockerad" och att min dator inte kan ta emot programmet.
Men tack ändå för att du tipsade om annat ställe för nedladdning.
Men vad ÄR det med mig!?? Hade jag kollat längre ner på 'skylten' med meddelandet hade jag sett hur jag tar bort blockeringen :eek:
Tydligen har jag blockerat halva världen - vet inte varför! Tror det var när jag anfölls av pop-ups förut. Löste tydligen problemet med blockering. Men nu kan jag använda youtube igen och alla andra sidor. Jag gjorde så här:

Gick in på Internet Explorer
Verktyg
Internetalternativ
Innehåll
Utgivare
Obetrodda utgivare (där låg den som jag nu släppte lös igen)
Ta bort
OK

Laddade sedan hem filen som C.B. la' in och Adobe Flash Player.
Nu funkar allt igen :razz:

DIREWOLF_75
2008-06-25, 01:24
Har kollat Virtuellt minne nu:
X (ifyllt) vid "Egen storlek"
Inte ifyllt vid "Storleken bestäms av Windows" eller "Ingen växlingsfil"

Om du använder inställningen egen storlek så måste du också se till att det står nåt där du skriver i storleken också. Sen, så har du eller någon annan ändrat där eftersom installationsinställningen är "Storleken bestäms av Windows".
Skriv i en minimum storlek på 512 eller 1024( 1GB ) eller nåt sånt, och sätt ingen max storlek.

Gois
2008-06-25, 10:55
Fixar det också nu. Det fladdrar faktiskt upp ett meddelande titt som tätt om att det virtuella minnet är för litet ...
Stort tack för all hjälp också!!!